Załącznik nr 2
UMOWA Nr .............................
zawarta w dniu …………. …………….w Chojnowie pomiędzy:
Powiat Legnicki Powiatowym Zespołem Szkół w Chojnowie z siedzibą przy ul. Witosa 1, 59-225 Chojnów
NIP 691-22-26-286
zwanym dalej "Zamawiającym" i reprezentowanym przez:
Dyrektora Powiatowego Zespołu Szkól w Chojnowie: mgr Mariusza Kowalczyka
a ………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………….
zwanym dalej "Wykonawcą" i reprezentowaną przez:
1. ……………………………
2. ……………………………
została zawarta umowa następującej treści.
§ 1.
1. Umowa jest następstwem wyboru oferty Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o oznaczeniu 1/12/2016
2. Przedmiotem zamówienia jest dostawa własnym transportem do kotłowni olejowej znajdującej się w Chojnowie przy ul Witosa 1 oleju opałowego lekkiego (PN-C96024) dla celów grzewczych o parametrach nie gorszych niż :
- Minimalna wartość opałowa (PN-86/c-04062) 42,6 MJ/kg
- temperatura zapłonu, min. 56 o C
- lepkość kinematyczna w temp. 20 o C, max. 6 mm2/s
- temperatura płynięcia, max. -20 o C
- zawartość siarki % (m/m) max. 0,2 %
- zawartość wody mg/kg max. 200mg/kg
- całkowita zawartość zanieczyszczeń, max. 24 mg/kg
- gęstość w temp. 15 o C max. 860 kg/m3
2.1. Przedmiotem zamówienia jest olej opałowy lekki w ilości 60 tys. litrów.
§ 2.
1. Wykonawcy przysługuje za realizację przedmiotu zamówienia wynagrodzenie w ustalone wstępnie w oparciu o złożoną przez dostawcę ofertę w wysokości :
- cena netto (za 60 tys. litrów) ,………………………… zł
- podatek VAT ………………………….. zł,
- ogółem (za 60 tys. litrów) wartość brutto wynosi …………………………. zł
- słownie kwota –……………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………..
2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 zawiera marżę, której wysokość uwzględnia wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym koszty załadunku, transportu i rozładunku, koszty ubezpieczenia oraz inne koszty Wykonawcy.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie wykorzystania pełnej wielkości umowy, z przyczyn uzasadnionych warunkami atmosferycznymi, technologicznymi lub organizacyjnymi. W takim przypadku Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie odszkodowawcze.
§ 3.
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany określonej w § 2 ust. 1 jednostkowej ceny oleju opałowego w przypadku zmiany cen u producenta
2. Wysokość zmiany ceny będzie proporcjonalna do zmiany ceny netto oleju opałowego u producenta .PKN ORLEN publikowanej na jego oficjalnej stronie internetowej (www.orlen.pl ) na dzień dostawy, natomiast wielkość narzutu/upustu * ..................... % w stosunku do ceny producenta pozostanie bez zmiany.
§ 4
1. Zapłata za dostawę każdej partii oleju opałowego dokonana będzie w terminie 14 dni od
dnia otrzymania faktury VAT, przelewem na konto Wykonawcy
w Banku …………………………………..nr ………………………………………………..
2. Do faktur muszą być dołączone dokumenty rozliczeniowe WZ, potwierdzone przez upoważnioną przez Zamawiającego osobę wraz z świadectwem jakości i dokumentem potwierdzającym cenę producenta obowiązującą na dzień poprzedzający dostawę.
3. Faktury będą wystawiane ze stawką podatku VAT obowiązującą w dniu sprzedaży.
4. W przypadku zwłoki w zapłacie faktur Zamawiający zapłaci odsetki ustawowe.
5. Dostarczane ilości oleju opałowego będą fakturowane w temperaturze referencyjnej 15 oC zgodnie z Ustawą o podatku akcyzowym Dz. U. nr 29 z 2004r poz.257.
§ 5.
1.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania przedmiotu zamówienia odpowiadającego wymaganiom Zamawiającego, co do jakości oraz w ilościach określonych w zamówieniach składanych przez Zamawiającego, w ciągu 72 godzin od momentu przesłania zamówienia za pośrednictwem fax-u na nr ......................................................
2.miejsca realizacji dostaw tj. Dostawy realizowane będą bezpośrednio do Kotłownia olejowa przy ul Witosa 1 w Chojnowie przy pomocy autocysterny z pompą i legalizowanym urządzeniem pomiarowym.
3. Jednorazowe wielkości dostaw będą wynosiły od 6 tys. l do 16 tys. l
4.Wykonawca wyda olej opałowy upoważnionemu pisemnie pracownikowi Zamawiającego, który jest zobowiązany sprawdzić olej opałowy pod względem ilościowym oraz kompletność dokumentów dostawy i pokwitować jego odbiór.
5. Do każdej dostawy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć świadectwo jakości potwierdzające, że dostarczany olej opałowy odpowiada parametrom określonym w § 1ust. 2 umowy.
6. W przypadku dostarczenia wadliwego oleju opałowego (nie spełniającego norm jakościowych) wykonawca na własny koszt dokona naprawy wyrządzonej szkody.
§ 6
Umowa zostaje zawarta od dnia ..........................................do dnia 31.12.2017 r.
§ 7.
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadkach :
1) zostanie ogłoszona upadłość Wykonawcy albo wszczęte postępowanie układowe lub
likwidacja,
2) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,
3) Wykonawca przerwał realizację dostawy i nie realizuje jej przez okres 7dni pomimo pisemnych wezwań.
4) w przypadku dwukrotnej dostawy przez Wykonawcę oleju opałowego nie spełniającego parametrów jakościowych określonych w § 1 ust. 2,
5) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Odstąpienie nastąpi na podstawie art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
2.Wykonawca może wstrzymać się od realizacji dalszych dostaw cząstkowych w przypadku niedotrzymania terminu płatności przez zamawiającego i takie zachowanie nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
§ 8.
Strony ustalają następujące kary umowne:
1. Wykonawca zapłaci kary umowne w przypadku :
1) za odstąpienie od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada karę w wysokości
5 % wartości brutto niezrealizowanej części umowy.
2. W przypadku nie dotrzymania umówionego terminu dostawy o którym mowa w § 5 ust. 1
Zamawiający uprawniony jest do zakupu oleju z innego źródła. W takim
przypadku kosztami dostawy obciąży Wykonawcę. Ponadto Wykonawca zobowiązany
jest do pokrycia wszelkich ewentualnych szkód związanych z uszkodzeniem urządzeń
grzewczych lub niedogrzaniem pomieszczenia
3.W przypadku odstąpienia od umowy przez zamawiającego wykonawcy przysługuje
wynagrodzenie za wykonaną potwierdzoną przez Zamawiającego część umowy.
§ 9.
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają
przepisy Kodeksu Cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych nie
stanowią inaczej.
3. Strony mają obowiązek wzajemnego informowania o wszelkich zmianach statusu
prawnego swojej firmy, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego, układowego i
likwidacyjnego.
4. Ewentualne spory powstałe na tle wykonywania przedmiotu umowy strony rozstrzygać
będą polubownie. W przypadku nie dojścia do porozumienia spory rozstrzygane będą
przez właściwy rzeczowo sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
5. Strony mają obowiązek wzajemnego informowania o wszelkich zmianach statusu
prawnego swojej firmy, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego, układowego
i likwidacyjnego
§ 10.
1. Strony postanawiają, że uprawnionymi do reprezentowania stron i odpowiedzialnymi za
realizację postanowień umowy są:
z ramienia Wykonawcy: .....................................nr tel. ..................... nr fax-u ..................
z ramienia Zamawiającego: .....................................nr tel. ................... nr fax-u....................
§ 11.
Strony postanawiają, że mogą dochodzić odszkodowań przewyższających kary umowne
§ 12.
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron.
*niepotrzebne skreślić
WYKONAWCA ZAMAWIAJĄCY
Powiatowy Zespół Szkół w Chojnowie
ul.Witosa 1
59-525 Chojnów