Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Aktualności

OWiUR 2017

2 i 3 czerwca odbyła się w Zespole Szkół Rolniczych w Kijanach (Lubelskie), XLI Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Rolniczych. Uczniowie PZS startowali w Bloku Gastronomia : Marta Stachera oraz w bloku Agrobiznes: Karolina Grabiec.

2017-06-05 11:36

„Jak nie czytam, jak czytam”

1 czerwca uczniowie i nauczyciele PZS w Chojnowie, dbając nie tylko o rozwój swojego ciała, ale i umysłu, podczas tegorocznej olimpiady lekkoatletycznej, włączyli się w ogólnopolską akcję „Jak nie czytam, jak czytam.” O wyznaczonej godzinie przez kwadrans czytano przyniesione przez siebie książki. Celem akcji zainicjowanej przez środowisko bibliotekarskie jest zachęcenie, szczególnie tych, którzy nie czytają lub czytają mało, do sięgania po książki, ponieważ: „to najlepsi przyjaciele, nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele.” Widok wspólnie czytanych książek przez uczniów, nauczycieli i dyrekcję szkoły napawał radością i optymizmem. Oby tak dalej…

2017-06-05 11:30

Dyplom uznania dla Szkolnego Koła Caritas

Dnia 2 czerwca w katedrze legnickiej podczas Mszy św. o godzinie 10:00, z rąk ks. bp Zbigniewa Kiernikowskiego przedstawiciele Szkolnego Koła Caritas przy PZS w Chojnowie odebrali dyplom uznania za bardzo aktywną działalność w roku szkolnym 2016/2017. Gratulujemy

2017-06-02 16:12

INFORMATOR

INFORMATOR NA ROK SZKOLNY 2017/2018

2017-06-02 15:46

Wycieczka do Przemkowskiego Parku Krajobrazowego (22.05-25.05)

Uczniowie Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie mieli okazję poznać uroki Przemkowskiego Parku Krajobrazowego. Park ten położony jest w obrębie czterech mezoregionów geograficznych. Tutaj znajduje się drugi pod względem wielkości w Polsce kompleks stawów rybackich. W Przemkowskim Parku Krajobrazowym możemy zobaczyć wrzosowiska, łąki, pastwiska oraz bagienne bory sosnowe i lasy brzozowe, pośród których występują torfowiska. Jako pierwsi na wycieczkę udali się uczniowie klasy 3 TŻ. Wraz z Panią Beatą Majkut spędzili tam dwa dni. Następnie my, czyli 2 LO. Nocleg zapewniony mieliśmy w piotrowickim ośrodku, gdzie wspólnie gotowaliśmy obiad, smażyliśmy kiełbaski na gnisku, graliśmy w piłkę. Pani Majkut wraz z przewodnikami miała opracowane dla nas ciekawe zadania. Wykazaliśmy się dużą wiedzą z dziedziny biologii. Rozpoznaliśmy gatunki drzew, dzięki odpowiednim kluczom. Natomiast porosty okazały się dobrymi bioindykatorami, którymi określaliśmy stopień zanieczyszczeń powietrza. Rozwiązywaliśmy grupowo karty pracy oraz krzyżówki dotyczące okazów spotkanych w borach sosnowych. Wędrowaliśmy po wrzosowiskach, lasach. Dotarliśmy również na wieżę, gdzie mieliśmy wspaniały widok na Przemkowskie Stawy. Przemkowski Park to także dom dla wielu zwierząt. Dzięki wsparciu Dyrektora Parku, rozpoznaliśmy gatunki ptaków, ślady jelenia oraz usłyszeliśmy okres godowy płazów. Klasa 2 LO zwiedziła wydmy, które były miejscem robienia fotografii. W międzyczasie Pani Majkut powiedziała nam kilka słów o sukcesji pierwotnej i wtórnej. Klasa 3 TŻ miała okazję obejrzeć walkę łabędzi. Była ona emocjonująca, gdyż trzecioklasiści podzielili się na dwie grupy i dopingowali swoich faworytów. Pobyt minął nam w bardzo miłej atmosferze. Dowiedzieliśmy się dużo nowych, interesujących rzeczy oraz zobaczyliśmy ciekawe miejsca. Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.