Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

WYCIECZKA DO DREZNA I SOLTAU

Dnia 29 kwietnia 2009 roku klasy II „b" i I „b" wraz z opiekunami udały się w wojaż za Odrę.

Wszyscy przybyli na miejsce zbiórki punktualnie i dzięki wspaniałej organizacji całość przebiegała sprawnie i o planowanej godzinie wyruszyliśmy na podbój Niemiec. Po niespełna dwugodzinnej podróży przekroczyliśmy granicę. Sam fakt dotarł do nas dopiero, gdy ujrzeliśmy niemieckojęzyczne znaki, a wszystko przez to, iż nasz Rząd chęcią „dogonienia Europy" wprowadził Polskę do Strefy Schengen. Jako, że Drezno leży nieopodal granicy polsko-niemieckiej, czas jazdy upłynął w okamgnieniu.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy wycieczką objazdową. W czasie jazdy autobusem mogliśmy zobaczyć najciekawsze zabytki i zakątki Drezna, a przy tym usłyszeć zajmujące komentarze przewodniczki. Największą atrakcją stolicy Saksonii jest kompleks Galerii Zwinger, która samodzielnie mogliśmy odwiedzić po wcześniejszym zapoznaniu się z historią tego miejsca.

Nie ukrywamy jednak, że największą atrakcją wycieczki miał być cały dzień spędzony na szaleństwach w Heide Parku. Dlatego teżźnym popołudniem wyruszyliśmy z Drezna, by na noc zatrzymać się w Camp Holiday przy największym parku rozrywki Europy w Soltau. Następnego dnia, zaraz po śniadaniu, wraz ze słoneczną pogodą powitaliśmy Heide Park. Byliśmy tam aż do wieczora. Doświadczyliśmy dużo wrażeń, emocji, podniosła nam się adrenalina. Mogliśmy zjeżdżać na największej kolejce w Europie – popularnym kolosie. Oprócz tego odbył się pokaz pt. Piraten Show, któremu towarzyszyły różne zadziwiające efekty specjalne, a także akrobacje i umiejętności aktorskie występujących w nim artystów. Mieliśmy okazję zobaczyć oficjalne otwarcie nowego sektora stworzonego na kształt państwa Azteków oraz niedawno otwarte kolejki. Heide Park jest nie tylko miejscem szaleństw, ale również wypoczynków w rodzinnym gronie. Można tam zrelaksować się pływając np. tratwami, pontonami lub podziwiając panoramę parku z wieży widokowej. W centrum rozrywki warto zwrócić uwagę na odwzorowany fragment Nowego Yorku, w którym zawarte są m. in. Statua Wolności i Pentagon.

Wszyscy byli bardzo zadowoleni, ale żałowali, że przygoda w Heide Parku dobiega końca. Podróż powrotna przebiegała według planów i w przyjaznej atmosferze. Do domów powróciliśmy cali i zdrowi. Mamy nadzieję na więcej takich przygód.

Opracowały:

Sara, Gosia G. i Agnieszka z klasy II „b"