Regulamin rekrutacji uczniów (298.22 KB, .pdf)
Regulamin rekrutacji uczniów Powiatowego Zespołu Szkół w Chojnowie do udziału w projekcie pt. „International exchange – Youth for a Green Future” w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna
Termin: 14.12.2025-20.12.2025
1. Informowanie o prowadzonej rekrutacji
W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym
uczniom ze wszystkich klas PZS w Chojnowie, podjęte zostaną następujące działania:
a) przekazanie informacji uczniom przez wychowawców i koordynatora projektu na lekcjach wychowawczych,
b) zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie rekrutacji na tablicach ogłoszeń,
c) przekazanie uczniom informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminie rekrutacji przez nauczycieli zaangażowanych w projekcie,
d) zamieszczenie informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji na stronie
internetowej.
3. Założona liczba uczestników
Zgodnie z zapisami projektu, do udziału w działaniach lokalnych zostanie zakwalifikowane 31 osób (uczniów i nauczycieli), którzy mogą wziąć udział w mobilnościach.
4. Sposób rekrutacji uczestników
Rekrutacja uczniów do projektu odbędzie się w listopadzie 2025 roku, z możliwością późniejszych uzupełnień.
Młodzież zainteresowana udziałem w projekcie zgłosi chęć udziału w projekcie wychowawcy klasy. Na pierwszym spotkaniu zostanie przeprowadzony nabór. Podstawowym kryterium naboru jest doświadczenie uczniów, zaangażowanie i wiedza z zakresu tematu projektu, motywacja oraz zobowiązanie się do przestrzegania regulaminu (zał. 1)
Kryterium wyboru uczniów do udziału w mobilnościach:
O ostatecznej liście uczestników zakwalifikowanych na każdy wyjazd decydować będzie komisja kwalifikacyjna złożona z: koordynatora projektu, w-ce dyrektora, przynajmniej jednego nauczyciela pracującego w projekcie i dwóch przedstawicieli uczniów (niezainteresowanych wyjazdem).
Uczeń zainteresowany wyjazdem jest zobowiązany przygotować w formie pisemnej krótki list motywacyjny (minimum 200 słów). Powinno się w nim znajdować:
5. Informacja o wynikach rekrutacji do mobilności.
Z posiedzenia komisji kwalifikacyjnej zostanie każdorazowo sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych na wyjazd. Ww. lista zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń.
W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
6. Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
W przypadku rezygnacji z wyjazdu po zakupieniu biletów uczestnik pokrywa koszty związane ze zmianą rezerwacji biletu lub koszty biletu.
REGULAMIN (zał. 1)
Uczestnictwa w zespole uczniów biorących udział w projekcie pt. „International exchange – Youth for a Green Future” w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna
Zobowiązuję się:
poddać się badaniu ewaluacyjnemu,
Wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na
potrzeby realizacji projektu (podstawę prawną przetwarzania moich danych osobowych stanowi art. 23 ust. 1 pkt 2 lub art. 27 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) – dane osobowe są niezbędne dla realizacji projektu).
Data: …………………… podpis uczestnika …………………………………..…...………….
podpis rodzica/opiekuna ……………..………………………….
* niepotrzebne skreślić
 
ANKIETA
dla uczestników projektu „ International exchange – Youth for a Green Future” w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna
Część A: Dane ucznia:
Część B: Dodatkowe informacje:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
Czy byłeś już na wycieczce zagranicznej …………………………………….…………
Jeżeli TAK to gdzie …………………………………………………………………………
Czy to był wyjazd ze szkoły ……………………………………………………………
Część C: Proszę o zaznaczenie w jakiej grupie osób znajdujących się w trudnej sytuacji (z ograniczonym dostępem do uczestnictwa w programie) znajduje się Pan/Pani w momencie przestąpienia do realizacji projektu.
□ Niepełnosprawność tj. obniżona sprawność fizyczna, umysłowa, intelektualna lub sensoryczna, która w interakcji z różnymi barierami może ograniczać pełne i efektywne uczestnictwo w życiu społecznym na równych zasadach z innymi obywatelami. Są to uczestnicy o szczególnych potrzebach, m.in. osoby z niepełnosprawnością fizyczną, sensoryczną czy intelektualną.
□ Trudności edukacyjne, w tym mniejsza dostępność oraz struktura oferty edukacyjnej i szkoleń oraz problemy edukacyjne powodujące osiąganie słabych wyników w nauczaniu, a tym samym słabsze przygotowanie do życia zawodowego i społecznego, prowadzące do przedwczesnego kończenia nauki.
□ Przeszkody natury ekonomicznej: osoby o niskim standardzie życia, niskich dochodach, osoby zadłużone lub doświadczające problemów finansowych, osoby zależne od systemu opieki społecznej, osoby znajdujące się w niepewnej sytuacja lub ubóstwie.
□ Różnice kulturowe wpływające na zmniejszenie szans w szczególności osób pochodzących ze środowisk migracyjnych lub uchodźczych: imigranci lub uchodźcy bądź ich potomkowie, osoby należące do mniejszości narodowych lub etnicznych, osoby mające trudności z adaptacją językową lub integracją kulturową bądź religijną.
□ Problemy zdrowotne: osoby z przewlekłymi problemami zdrowotnymi, poważnymi chorobami lub zaburzeniami psychicznymi lub wszelkimi innymi sytuacjami związanymi ze zdrowiem fizycznym lub psychicznym, które utrudniają lub uniemożliwiają uczestnictwo w życiu społecznym.
□ Przeszkody społeczne związane z dyskryminacją: ze względu na płeć, wiek, pochodzenie etniczne, religie, przekonania, orientację seksualną lub niepełnosprawność, osoby o ograniczonych umiejętnościach społecznych, osoby znajdujące się w nieustabilizowanej sytuacji życiowej m.in. młodzi rodzice lub osoby samotnie wychowujące dzieci, sieroty, osoby w wieku poniżej 25 lat (jako jednostki rozpoczynające pracę zawodową nieposiadające doświadczenia), osoby w wieku powyżej 55 lat (jako osoby znajdujące się w grupie ryzyka osób narażonych na wypalenie zawodowe).
□ Przeszkody natury geograficznej tj. zamieszkanie na terenach z mniejszymi możliwościami edukacyjnymi, rozwojowymi, transportowymi, z niską aktywnością obywateli, mniej rozwiniętych gospodarczo lub z mniejszym dostępem do instytucji kultury, osoby z obszarów oddalonych lub wiejskich, , osoby z „problematycznych” stref miejskich, osoby z obszarów o słabiej rozwiniętej sieci usług (ograniczony transport publiczny, słaba infrastruktura, miasta tracące funkcje społeczno-gospodarcze).
Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie powyżej informacje są prawdziwe i kompletne. Przyjmuję do wiadomości, że informacje te mogą podlegać weryfikacji przez upoważnione instytucje (np. urzędy kontroli skarbowej)na podstawie krajowych rejestrów (np. rejestr ZUS, rejestr PUP) pod względem ich zgodności z prawdą.
……………………………………………..………
(data i czytelny podpis prawnego opiekuna)
……………………………………………..……
(data i czytelny podpis kandydata)
 
ZESTAWIENIE CZYNNOŚCI PRZED ZORGANIZOWANIEM MOBILNOŚCI
L.P.  | CZYNNOŚĆ  | TERMIN  | Osoby odpowiedzialne  | 
1.  | Rekrutacja, protokół  | Około 1 miesiąc przed terminem wyjazdu  | Koordynator  | 
2.  | Zgody rodziców na wyjazd i wykorzystanie wizerunku  | Po rekrutacji, przed zakupem biletów  | Opiekunowie  | 
  | Zakup biletów, zebranie potrzebnych danych, ubezpieczenie  | W ciągu tygodnia od rekrutacji  | Koordynator  | 
  | Zapoznanie uczestników mobilności z bieżącymi wymaganiami wynikającymi z projektu  | Po zakupie biletów  | Koordynator  | 
  | Zbieranie materiałów, przygotowywanie mobilności pod względem merytorycznym  | Cały czas projektu  | Koordynator Opiekunowie  | 
  | Informacja do kuratorium  | Jeden miesiąc przed wyjazdem  | Opiekunowie  | 
  | Zebranie z uczestnikami mobilności Pamiątki i souveniry Legitymacje europejskie NFZ  | Jeden miesiąc przed wyjazdem  | Koordynator Opiekunowie  | 
  | Wydrukowanie roboczej wersji wniosku, maile (przetłumaczone0, materiały do zabrania  | Jeden tydzień przed wyjazdem  | Koordynator  | 
  | Wydrukowanie biletów, certyfikatów, zaproszeń. ewentualnie zrobienie odprawy  | Jeden tydzień przed wyjazdem  | Koordynator  | 
  | Zabezpieczenie zaliczki na delegacje  | Dwa tygodnie przed wyjazdem  | Koordynator  | 
  | Pobranie delegacji i zaliczki  | Dzień przed wyjazdem  | Opiekunowie  | 
  | Sprawdzenie całej dokumentacji: Bilety, ubezpieczenie Certyfikaty Materiały do pracy Wniosek Delegacje, euro Karta wycieczki, zgody rodziców 
 ………………………………….. 
 …………………………………. 
 …………………………………. 
 ………………………………….. 
 
  | Dzień przed wyjazdem  | Opiekunowie  | 
 
OŚWIADCZENIE
rodziców/prawnych opiekunów ucznia PZS w Chojnowie w sprawie zagranicznego wyjazdu ich dziecka w ramach projektu „International exchange – Youth for a Green Future” w ramach programu Erasmus+ Edukacja Szkolna
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka …………………………………………………… ucznia klasy ……………………………. Powiatowego Zespołu szkół w Chojnowie w mobilności w ramach projektu.
Wyjazd do ……………………………………………………………………………………, będzie miał miejsce w dniach …………………………………………., następującymi środkami transportu: ………………………...………………………………………………..
Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na przejazd mojego dziecka prywatnym samochodem osobowym.
Wyrażam zgodę na dofinansowanie wyjazdu w kwocie 200,00 zł
Uwagi dotyczące zdrowia mojego dziecka:
- choroby przewlekłe i przyjmowane leki ………………………………………………………
- alergie (leki, żywność, inne) …………………………………………………………………
Uwagi dotyczące szczególnych potrzeb żywieniowych dziecka ……………………………….
…………………………………………………………………………………………………..
W razie zagrożenia życia mojego dziecka zgadzam się na jego leczenie szpitalne, zabiegi diagnostyczne, operacje.
In case of a threat to my child’s life or health, I agree on his//her hospitalization procedures or medical operations.
Data: …………………… podpis rodzica/opiekuna ……………….……………………….
* niepotrzebne skreślić
 
PROTOKÓŁ
Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej typujących uczniów na wyjazd do ………………………………………………
z dnia ………………….20…r.
Skład komisji:
Ewa Humenna – w-ce dyrektor
Natalia Guściora – koordynator
………………………………………………………. - nauczyciel
………………………………………………………. - nauczyciel
……………………………………………………… - uczeń/uczennica kl……
………………………………………………………. - uczeń/uczennica kl .….
Biorąc pod uwagę:
- aktywność na polu działań projektowych
- zaangażowanie w życie szkoły
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- frekwencja na zajęciach projektu
Inne …………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………….
na wyjazd zostały wytypowane osoby:
…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………….
Podpisy:
* niepotrzebne skreślić
Powiatowy Zespół Szkół w Chojnowie
ul.Witosa 1
59-525 Chojnów